System zgłaszania nieprawidłowości w Zespole Scentralizowanej Obsługi Finansowo-Księgowej w Nowym Sączu
- umożliwia jawne lub poufne dokonywanie zgłoszeń
- gwarantuje rzetelne , obiektywne i terminowe weryfikowanie zgłoszeń
- zapewnia ochronę osób dokonujących zgłoszeń i osób z nimi związanych
Wszelkie informacje dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, rozumianego jako działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w Zespole Scentralizowanej Obsługi Finansowo-Księgowe można zgłaszać za pomocą:
- przesyłki pocztowej, skierowanej na adres: Zespół Scentralizowanej Obsługi Finansowo-Księgowej 33-300 Nowy Sącz Stefana Batorego 76;
- poprzez fizyczne, osobiste dostarczenie pisma do siedziby ZSOF-K;
- za pomocą dedykowanej skrzynki mailowej – zsofk.sygnalista@edu.nowysacz.pl;
- bezpośrednio w siedzibie pracodawcy – gdy zgłaszający wystąpi z wnioskiem o zorganizowanie bezpośredniego spotkania, w terminie 7 dni, od daty otrzymania zgłoszenia.
W przypadku przekazywania pisma w sposób, w którym mowa w pkt 1 lub 2, pismo należy przekazać w zaklejonej kopercie z klauzulą „poufne” i umieścić w kolejnej zaklejonej kopercie.
Zgłoszenia naruszenia prawa w trybie ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa należy dokonać na ” Formularzu Zgłoszenia Nieprawidłowości”, który jest dostępny poniżej:
Podmiotem upoważnionym do przyjmowania zgłoszeń w Zespole Scentralizowanej Obsługi Finansowo-Księgowej, dokonywania ich wstępnej weryfikacji, podejmowania działań następczych oraz związanego z tym przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 27 ustawy jest Inspektor Ochrony Danych Osobowych, zwany „przyjmującym zgłoszenie”.
Przyjmujący zgłoszenie informuje osobę dokonującą zgłoszenia o przyjęciu zgłoszenia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania. Potwierdzenie przekazywane jest na adres podany w zgłoszeniu, chyba, że zgłaszający nie podał adresu, na który należy przekazać potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
Informacja zwrotna, która zawiera stwierdzenia wystąpienia lub brak wystąpienia naruszenia prawa, przyczyny podjęcia działania oraz informację o środkach, które zostały lub zostaną zastosowane w reakcji na stwierdzone naruszenia prawa przekazywana jest osobie zgłaszającej w terminie nieprzekraczającym 3-ch miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub w przypadku nieprzekazania potwierdzenia zgłaszającemu w terminie 3-ch miesięcy od upływu 7 dni od dokonania zgłoszenia.